Abstract:
Objective. generalization of conceptual bases and formation of pedagogical technology for managing technico-tactical activity in team sports games.
Methods. analysis of data of scientific and methodical literature; pedagogical observations; analysis of competitive activity protocols, advanced pedagogical experience; methods of mathematical statistics.
Results. Components of technico-tactical activity management in team sports games have been considered. It has been demonstrated that usage of management system for technico-tactical activity contributes to optimization of educational and training process of skilled athletes.
Conclusion. Usage of management system for technico-tactical activity in team sports games is a prerequisite for improvement of competitive process efficiency in skilled and highly skilled athletes.
Аннотация:
Цель. Обобщить концептуальные основы и сформировать педагогическую технологию управления технико-тактической деятельностью в командных спортивных играх.
Методы. Анализ данных научно-методической литературы; педагогические наблюдения; анализ протоколов соревновательной деятельности передового педагогического опыта, методы математической статистики.
Результаты. Рассмотрены компоненты управления технико-тактической деятельностью в командных спортивных играх. Показано, что использование системы управления технико-тактической деятельностью позволяет оптимизировать учебно-тренировочный процесс квалифицированных спортсменов.
Заключение. Использование системы управления технико-тактической деятельностью в командных спортивных играх является необходимой предпосылкой повышения эффективности соревновательного процесса квалифицированных и высококвалифицированных спортсменов.